6 Şubat 2020 Perşembe

Peygamberimizin Hadis-i Şeriflerinden Mesaj Var –17



                      Peygamberimizin Hadis-i Şeriflerinden Mesaj Var  

İnsanlar güzel ve faydalı işler yaparak,başkalarına yardım ederler. İyilik ve yardım yapanlar, görevlerini titizlikle yerine getirirler.

Yaşlı ve düşkün kimselere,yetimlere,kimsesizlere, engellilere, hastalara karşı yapılan güzel davranışlar iyiliktir.

Çevreyi korumak,ağaç ve meyve dikmek, hayvanları korumak ve onlara yardım etmek, görevi özenle yerine getirmek, doğru sözlü olmak,dürüst davranmak,selam vermek,başkalarını düşünmek, tebessüm gibi bir çok davranış iyilik sayılır ve bunların tümüne de Salih amel(iyi ve güzel davranış) denir. 

 İyilik yapanlar yaşamlarında mutlu olurlar. Mutlu olan kimseler de sağlıklı olur.
Her bakımdan iyilik ve yardım çok güzel bir davranıştır.

Yaşam sürecinde  doğru,düzgün ve faydalı işler yapanlar herkes tarafından takdir edilir. Böyle kimseler başkaları tarafından örnek alınır.

Menfaat  beklemeden yapılan tüm iyilikler karşılığında Yüce Allah’ın ödülü olan cennet vardır.

Allah iyilik yapan, güzel davranışlar gösterenlere sayısız nimetler verecektir. Onları cennetine koyacak ve orada arzu ettiğimiz her şey olacaktır.

Yapılan Salih amel ve iyilikler karşılığında Allah kat kat ödül verecektir. Allah cennette sayısız ve sınırsız nimetlerini salih kulları için  hazırlamıştır.

Orada hiçbir gözün görmediği ve hiç kimsenin hayalinden geçmeyen güzellikler ve nimetler vardır. Bu nimetler sahiplerini beklemektedir.

İyi ve güzel davranışlar sergileyerek bu sınırsız ve sayısız nimetlere ulaşmaya çalışalım.
Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v.)’in bir hadis-i şerifte mesajı şöyledir:

Peygamberimiz (s.a.v) şöyle buyurur: ”Yüce Allah,”Ben Salih kullarım için cennette hiçbir gözün görmediği, hiçbir kulağın işitmediği ve hiçbir insanın hayal edemeyeceği nimetler hazırladım. (Buhari,Bed’ül-halk,8. )

Efkan VURAL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder