1 Ocak 2023 Pazar

2023 Yılına Merhaba Derken

                      2023 Yılına Merhaba Derken

Evet, yeni bir yıla girmiş bulunuyoruz. Yani ömrümüzden bir yıl daha döküldü. Aslında geçen geçti, dökülen döküldü, kırılan kırıldı…. Yaptıklarımız ve yaşadıklarımız bir daha geri gelmez.

Zaman geri gelmez…Keşke geri gelse de yanlışlarımızı ve hatalarımızı düzeltebilsek diye düşünürüz.  Zamanın geri gelmesi mümkün değildir. Ama şimdilik mümkün olan bir şey var. Allah bize yeniden bir zaman daha veriyor. Önümüzde yaşayacağımız anlar veriyor. İşte bu yeni zamanı iyi değerlendirmeliyiz. Geçmişte yaptığımız yanlış ve hataları, tembellik ve ihmalleri bir daha yapmamaya dikkat etmeliyiz. Sağlığın ve vaktin değerini anlamaya çalışarak hayatımızı ve yaptıklarımızı kontrol etmeliyiz.

Yeni yılı yani 2023 yılını yaşamaya bilirdik. Yani vefat etmiş olabilirdik. Eğer bu yılı yaşayacak olursak bize verilmiş bir fırsat olarak görebiliriz. Herkes bu fırsatı bulamayabilir.

 Kıyamet günü sorgulanacak inkarcılar, Allah’a “Allah’ım ne olur bizi bir daha dünyaya gönder de sana kulluk yapalım.Derler. İnkarcıların pişmanlığı fayda vermez. Allah’ın kanunu değişmezdir. Dünya yıkılmış ve yeni bir aleme geçiş yapılmıştır. Gidilecek yer bellidir. İşte burada yeni bir fırsat yoktur. Olan oldu biten bitti. Hiçbir şey geri gelmez. Bu durum ölümle gerçekleşir. Bugün biz yaşıyorsak her anı doğru yaşamaya ve doğru düşünüp doğru davranmaya çalışalım. Unutmayalım, bir gün her şey bitecek yeni bir yıl veya yeni bir gün verilmeyecektir.

Peygamberimiz bizi vakit ve sağlık konusunda şöyle uyarmaktadır.

“İki nimet vardır ki insanların çoğu bunlar hususunda aldanmıştır, kıymetini takdir edip onları değerlendirmekten mahrumdur. Bu iki önemli nimet; sağlık ve boş vakittir.”

(Buhari, Rikak, 1, 60; Tirmizi, Zühd, 1; 

 Bazılarımızın nice yılları geldi geçti bazılarımız henüz yolun başındadır. Hayatın anlamının ne olduğunu iyi anlamalıyız. Hayat gerçek anlamda Yüce Allah’a kulluktur. O’nu tanıma, O’na inanma ve O’na ibadet etmektir. Yapılması gerekenler Allah’ın kitabında ve Resulü Hz.Muhammed’in sünnetinde bellidir.

Ömrümüzden geçen yılların bir gün hesabını vereceğimizi bilerek yaşam adımlarımızı atalım. Yaz tahtaya bir daha diyerek yeni bir yıla başlamayalım. Hesabımızı vereceğimize inanarak yanlış ve haksızlık yapmadan her şeyi kuralına uygun olarak Allah’ın rızasını gözeterek yerine getirmeliyiz…

Dün gece TRT’de eski yılbaşı programlarından bahisle Rahmetli  Barış Manço’nun meşhur şarkısı “Yaz tahtaya bir daha” şarkısıyla geçmiş bir yıla giriş yapılmıştı. Yıllar geçti ama Barış Manço’nun bu sözleri değişmedi…

Bu yıl 2023 yılında Barış Manço’nun şu sözlerine kulak vermemizin uygun olacağını düşünüyorum.

Yaz, dostum
Güzel sevmeyene adam denir mi?
Yaz, dostum
Selam almayana yiğit denir mi?

Yaz, dostum
Altı üstü beş metrelik bez için
Yaz, dostum
Boşa geçmiş ömre yaşam denir mi?

Yaz, dostum
Yoksul görsen besle kaymak, bal ile
Yaz, dostum
Garipleri giydir ipek şal ile

Yaz, dostum
Öksüz görsen sar kanadın' kolunu
Yaz, dostum
Kimse göçmez bu dünyadan mal ile

Yaz, dostum
Barış söyler, kendi bir ders alır mı?
Yaz, dostum
Su üstüne yazı yazsan kalır mı?

Yaz, dostum
Bir dünya ki haklı haksız karışmış
Yaz, dostum
Boşa koysan dolmaz, dolusu alır mı?

Yaz tahtaya bir daha
Tut defteri, kitabı
Sarı çizmeli Mehmet Ağa
Bir gün öder hesabı

Evet, yeni yılda güzel düşünelim güzel şeyler yapalım.

Ahirete ve hesaba inanarak zerre miktarı bile olsa yaptıklarımıza dikkat edelim.

Birgün yapılanların hesabı verilecek elbet.

Yeni yıl 2023 yılı Cumhuriyetimizin 100.yılı hepimize kutlu ve mutlu olsun.İnşallah.

Efkan VURAL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder