Üniversiteye girişte uygulanacak yeni sınav sistemi
açıklandı.
Öğrencilerin var olan
sınav kaygıları yeni sistemle daha da arttı.
Eski sistemde YGS ve LYS testleri 6 oturumda yapılıyordu. Şimdi Yabancı dil
hariç diğer tüm testler iki oturumda ve üstelik aynı günde yapılacak. İşte en
büyük kaygı burda...
Sabah yapılan yetenek testinde öğrencinin kafası karışmış ve sınavda karşılaştığı sorular zihninde dolaşırken,
aynı gün bölümü belirleyecek daha önemli bir sınava girecek olması kaygıyı ve
endişeyi artıracaktır.
Öğrencilerin bir kısmı sınav puanlarına göre bölüm tercih
edecektir. Yeni sistemde ikinci oturumda bütün bölümlerin soruları tek oturumda
çözülecektir. Öğrenci sınavda tek bölüme ağırlık vererek diğer
bölümleri önemsemeden yapacaktır. Öncelik kendi alanına önem verecektir. Sınav
testleri ayrı oturumlarda yapılsa, öğrencilerin
başarıları daha yüksek olacaktır. Sevdiği ve en yüksek puan aldığı bölümlere
tercih yapacaktır.
Şimdi sizlere yeni sistemin olumlu ve olumsuz yönlerini
belirtmek isterim. Önce olumlu yönleri:
YGS’nin kaldırılması isabetli oldu.
Öğrenciler YGS’ye mi yoksa LYS’ye mi ağırlık vereceklerini bir türlü ayarlayamıyorlardı. YGS,sınavına Kadar YGS’ye ağırlık veriyorlardı.Çünkü öğrenci önce önündeki sınava önem veriyor.YGS’den sonra LYS’ye önem veriliyordu. Öğrenciler bu ikilemden kurtuldu.
Öğrenciler YGS’ye mi yoksa LYS’ye mi ağırlık vereceklerini bir türlü ayarlayamıyorlardı. YGS,sınavına Kadar YGS’ye ağırlık veriyorlardı.Çünkü öğrenci önce önündeki sınava önem veriyor.YGS’den sonra LYS’ye önem veriliyordu. Öğrenciler bu ikilemden kurtuldu.
YGS’de iyi sonuç alamayan öğrenciler sınav maratonunu bırakıp,seneye umut bağlıyorlar...Artık bunlar olmayacak..
Haziran ayına kadar sınava bir bütünlük içinde çalışılacaktır.
Puan türlerinin dört bölüme indirilmesi çok olumlu olmuştur.Puan
türlerinin azaltılması kafalardaki karışıklığı kaldıracaktır. Bir
çok puan türünün hangi sorularla oluştuğunu
bir çoğumuz anlayamıyordu.
Yeni sınav sisteminin olumsuz yönleri:
Yeterlilik testi ile diğer önemli sınavların aynı günde
olması sınav kaygısını artırmaktadır.
Yeni sistemin en kötü yönü bu. Acilen Yeterlilik sınavı ayrı bir günde,diğer
sınavlar ayrı bir günde yapılacağı kararı alınmalıdır.
Üç bölümün testlerinin bir oturumda yapılması ile
öğrencilerin başarılı olmabilme kaygıları artacaktır. Sınavda öğrenci bir
bölüme ağırlık verecektir. Diğer bölümlere yeterli zamanı vermek istemeyecektir.
Bölüm sorularının az sayıda olması öğrencinin başarılı
olmasını engelleyecektir. Öğrencilerde başarılı olamama korkusu gelişecektir.
Yeni sınav sistemi ile ilgili aşağıda bir takım önerilerim
olacaktır. İnşallah bir çok kişinin eleştirisine tabi tutulan, Yükseköğretim Kurumları Sınavı(YKS) yeniden
gözden geçirilerek, önerilerimiz ışığında –Türkiye’de yapılan tüm eleştiri ve
yorumlar dikkate alınmak suretiyle-yeniden düzenlenmesini istiyoruz:
Yeni sistem iyi olmakla
beraber uygulanma biçimiyle öğrenci ve
velilerin kaygısı artmıştır.Bu kaygların giderilmesi için;
1-Temel Yeterlilik sınavının Türkçe ve Matematik’ten yapılması isabetli olmuştur. Ancak, Temel Yeterlilik
Testinin yapıldığı günde başka bir
sınavın yapılmaması gerekir.(Öğrencilerin yeme içme,dinlenme ,velilerin
bekleyişini düşünmek gerekir.İki çocuğu aynı anda sınava girenler... Bazı
okullar yerleşim yeri dışında olduğundan yeme içme imkansız olabilir. Bir de kötü hava
şartları olursa gerisini siz düşünün .)
2-
Temel Yeterlilik sınavının sonucu açıklanmadan diğer sınavların
yapılması uygun olmuştur.Ancak Temel Yeterlilik Testinin baraj olma durumu kaldırılmalıdır. Zaten bu
testten alınan puan % 40 etkileyecek, başarısı düşük olanlara diğer testlerde
şans verilmiş olur.
3-Temel Yeterlilik testi puanına göre tercih
yapılması durumunda (Ön Lisans-Lisans tercihlerinde-Asker-Polis alımında) belli
bir baraj konulabilir.
4-Sayısal, Eşit Ağırlık, Sözel, ve Dil
bölümleriyle ilgili sınavlar ayrı ayrı
oturumlar halinde olmalıdır.
5-Sayısal, Eşit Ağırlık, Sözel ve Dil bölümleriyle ilgili sınavların soru sayıları artırılmalıdır.
6-Kesinlikle soruların sorulacağı konuların %
oranları belirtilmelidir.Öğrenciler hangi konulara yoğunlaşacağını bilmelidir. Böylelikle
öğrencinin kaygısı azalır.
7-Yök ve tüm yetkililer empati ile hareket
etmeleri uygun olur.
8-Yeni sistemle ilgili , öğretim
üyelerine,öğretmenlere ,velilere ve özellikle sınava girecek öğrencilere
danışılması ve görüşlerine değer
verilmesini umuyoruz.
Efkan VURAL
Bu yazı aşağıdaki sitelerde yayınlanmıştır:
Milliyet blog:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder